English Επικοινωνία  

Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας κ. Γεώργιος Παπαγεωργίου, με την ευκαιρία της επίδοσης της Ετήσιας Έκθεσης της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας για το 2017 στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, έδωσε στο Γραφείο της Επιτροπής, σήμερα 12 Σεπτεμβρίου 2018, δημοσιογραφική διάσκεψη.
12/09/2018


Στη διάσκεψη αναλύθηκε το έργο της ΕΔΥ κατά το 2017 και το πρώτο εξάμηνο του 2018 και παρουσιάστηκαν οι καινοτομίες που εφαρμόζει η ΕΔΥ στο πλαίσιο της υλοποίησης της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Όραμα της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας όπως τόνισε ο Πρόεδρος της ΕΔΥ, είναι η στελέχωση της υπηρεσίας με το πλέον κατάλληλο προσωπικό, προκειμένου να διασφαλίζεται η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της, με γνώμονα πάντοτε την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.

Το 2017 η Επιτροπή συνέχισε με εντατικούς ρυθμούς την προσπάθεια της για εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στο Γραφείο της. Συγκεκριμένα, από τα μέσα του 2017 έχει αναβαθμιστεί η ιστοσελίδα της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, ενώ από το 2016 όλες οι συνεδριάσεις της Επιτροπής γίνονται σε ηλεκτρονικό περιβάλλον, με τη χρήση του συστήματος «η-συνεργασία», χωρίς να χρειάζεται να διακινούνται φάκελοι και έγγραφα.

Στα πλαίσια καλύτερης και αμεσότερης ενημέρωσης των ενδιαφερομένων, η Επιτροπή, αναρτά στην ιστοσελίδα της, αμέσως μετά τη λήψη τους, τις αποφάσεις που αφορούν διαδικασίες πλήρωσης θέσεων.

Σημαντική καινοτομία, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της ΕΔΥ, είναι η εισαγωγή από 1.1.2018, συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για πλήρωση θέσεων, το οποίο παρέχει δυνατότητα των πολιτών να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους όπου και να βρίσκονται, είτε από την ιστοσελίδα της Επιτροπής, είτε μέσω του συστήματος «Αριάδνη”. Το σύστημα που αναπτύχθηκε δίνει δυνατότητα στους πολίτες να πληροφορούνται σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία, αλλά και ηλεκτρονικής επικοινωνίας της Επιτροπής με τους αιτητές.

Η Επιτροπή συνεργάζεται στενά με άλλες ενδιαφερόμενες Υπηρεσίες (Γεν. Λογιστήριο, Υπ. Οικονομικών, για την ταχεία εισαγωγή του Συστήματος Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων (ERP).

Η προσπάθεια της Επιτροπής για την επιλογή των καταλληλότερων υποψηφίων για προαγωγή ή διορισμό εξακολουθεί να δυσχεραίνεται από τη συνέχιση της εφαρμογής του υφιστάμενου συστήματος αξιολόγησης στη δημόσια υπηρεσία με τα γνωστά ισοπεδωτικά αποτελέσματα, αλλά και την ύπαρξη Σχεδίων Υπηρεσίας με αναχρονιστικές, γενικές ή/και αόριστες αναφορές, που σε πολλές περιπτώσεις οδηγούν σε σοβαρά ερμηνευτικά προβλήματα και έχουν ως αποτέλεσμα την καταχώρηση σημαντικού αριθμού Προσφυγών και σε αρκετές περιπτώσεις την ακύρωση αποφάσεων της Επιτροπής από το Ανώτατο και το Διοικητικό Δικαστήριο.

Η αλλαγή των πιο πάνω δεδομένων, καθώς και η ανάγκη της υιοθέτησης εργαλείων που να υποβοηθούν την Επιτροπή στο έργο της και της εισαγωγής ρυθμίσεων που να προσεγγίζουν με έναν πιο σύγχρονο τρόπο την επιλογή των υποψηφίων, αποτελούν βασική προϋπόθεση για την εν γένει βελτίωση της στελέχωσης της υπηρεσίας με κατάλληλο προσωπικό και την εν γένει βελτίωση της δημόσιας υπηρεσίας σ΄ ό,τι αφορά την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητά της.

Η εισαγωγή μεταρρυθμίσεων στη δημόσια υπηρεσία που να αίρουν όλα τα αντικίνητρα και να δημιουργούν ένα περιβάλλον στο οποίο το ανθρώπινο δυναμικό της δημόσιας υπηρεσίας να μπορεί να αναπτύσσεται και να αποδίδει σύμφωνα με τις ικανότητες και δυνατότητές του, είναι, όπως τόνισε ο Πρόεδρος της ΕΔΥ, όχι μόνο αναγκαία αλλά συνιστά και τη μεγαλύτερη πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν όλοι όσοι ασχολούνται με το θέμα αυτό.



Back To Top