English Επικοινωνία  

Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας

Διευθυντική Περίληψη

Εισαγωγή

Η παρούσα Ετήσια Έκθεση καλύπτει τις εργασίες της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας για το έτος 2020. Υποβάλλεται, σύμφωνα με το άρθρο 20 των περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμων του 1990 έως (Αρ. 2) του 2020, στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για ενημέρωση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Η Ετήσια Έκθεση για τις εργασίες της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας για το 2020 είναι η τελευταία που υποβάλλει η Επιτροπή με την παρούσα της συγκρότηση. Η θητεία της παρούσας Επιτροπής που ανέλαβε τα καθήκοντα της στις 2 Ιουλίου, 2015 συμπληρώνεται την 1 Ιουλίου 2021.

Η Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας και κατά το 2020 απαρτιζόταν από τους:

·Γεώργιο Παπαγεωργίου – Πρόεδρο
·Αντώνη Βασιλειάδη – Μέλος
·Αριστείδη Γιορδαμλή _ Μέλος
·Δώρο Ηλιοδώρου _ Μέλος
·Ανδρέα Παπαδόπουλο _ Μέλος




Η Επιτροπή κατά την επίδοση της Ετήσιας Έκθεσης για το έτος 2019 στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας


Το πλαίσιο λειτουργίας της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας καθορίζεται από τα άρθρα 124 και 125 του Συντάγματος, οι διατάξεις των οποίων ρυθμίζουν σημαντικά θέματα που αφορούν τη σύσταση και την ανεξαρτησία της (ευρύτερη ανάλυση γίνεται στη συνέχεια της Έκθεσης), τους περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμους του 1990 έως (Αρ. 2) του 2020, τους περί Αξιολόγησης Υποψηφίων για Διορισμό στη Δημόσια Υπηρεσία Νόμους του 1998 έως 2021, τους σχετικούς Κανονισμούς, καθώς επίσης και από την πλούσια σε θέματα που αποτελούν αρμοδιότητα της Επιτροπής Νομολογία του Ανωτάτου Δικαστηρίου και του Διοικητικού Δικαστηρίου.

Όραμα της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας είναι η στελέχωση της Δημόσιας Υπηρεσίας με το πλέον κατάλληλο προσωπικό, προκειμένου να διασφαλίζεται η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της, με γνώμονα πάντοτε την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Στόχος της Επιτροπής είναι, μέσα από μια συνεχή προσπάθεια βελτίωσης του τρόπου λειτουργίας της, να παρέχει υπηρεσίες ύψιστης ποιότητας, με διαφάνεια και πλήρη σεβασμό στον πολίτη, με απόλυτο σεβασμό στις αποφάσεις και τη νομολογία του Ανωτάτου και του Διοικητικού Δικαστηρίου και με πιστή προσήλωση στις αρχές της αξιοκρατίας, της αμεροληψίας, της απροσωποληψίας και της αντικειμενικότητας, με τρόπο που να προάγει το περί δικαίου αίσθημα του πολίτη.

Κατά τη διάρκεια του υπό επισκόπηση έτους ψηφίστηκαν και τέθηκαν σε ισχύ σημαντικές νομοθεσίες και τροποποιήσεις σε υφιστάμενες νομοθεσίες, οι οποίες επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τις αρμοδιότητες της Επιτροπής. Συγκεκριμένα:

· Με τον περί της Ίδρυσης Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και Διορισμού Υφυπουργού Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής παρά τω Προέδρω και Συναφών Θεμάτων Νόμο του 2020, όλοι οι υπάλληλοι που υπηρετούσαν στο Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής και στο Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών μεταφέρθηκαν υπό την υφιστάμενη δομή των εν λόγω Τμημάτων στο νεοϊδρυθέν Υφυπουργείο.

· Με τροποποίηση των περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμων (Ν. 136(Ι)/2020), παρέχεται η δυνατότητα στις οικείες Συμβουλευτικές Επιτροπές να αναθέτουν την ετοιμασία θεμάτων και τη βαθμολόγηση των γραπτών της γραπτής εξέτασης και σε κρατικό πανεπιστήμιο ή σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο, και όχι μόνο σε δημόσιους λειτουργούς ή κρατικές υπηρεσίες. Αντίστοιχα, με βάση σχετική τροποποίηση στους περί Αξιολόγησης Υποψηφίων για Διορισμό στη Δημόσια Υπηρεσία Νόμους (Ν. 137(Ι)/2020), δίνεται η δυνατότητα στην Ειδική Τριμελή Επιτροπή που είναι αρμόδια για προσλήψεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα να αναθέτει την αρμοδιότητα διοργάνωσης και διεξαγωγής της γραπτής εξέτασης για την πλήρωση κενών θέσεων εισδοχής και σε ιδιωτικά πανεπιστήμια.

· Με τον περί Συνταξιοδοτικών Ωφελημάτων Κρατικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα περιλαμβανομένων και των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Διατάξεις Γενικής Εφαρμογής) (Τροποποιητικό) Νόμο του 2020, τέθηκε σε εφαρμογή σχέδιο παροχής κινήτρων πρόωρης αφυπηρέτησης σε συντάξιμους υπαλλήλους. Η Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας, στα πλαίσια της εν λόγω νομοθεσίας, αποφάσισε να επιτρέψει σε 137 συνολικά δημόσιους υπαλλήλους που πληρούσαν τα κριτήρια να αφυπηρετήσουν πρόωρα.

Σε σχέση με το νομικό υπόβαθρο με βάση το οποίο λειτουργεί η Επιτροπή, αλλά και τον τρόπο λειτουργίας της, αξίζει να σημειωθεί ότι η GRECO (Ομάδα Κρατών του Συμβουλίου της Ευρώπης κατά της Διαφθοράς), στην Έκθεσή της στα πλαίσια της τέταρτης αξιολόγησης, χαρακτηρίζει τις διαδικασίες προσλήψεων και προαγωγών στη δημόσια υπηρεσία, καθώς και την εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων, δυνάμει της νομοθεσίας για τη δημόσια υπηρεσία, βασισμένες σε πολύ στέρεη βάση και ρυθμισμένες με ακριβείς νομικούς κανόνες και τονίζει ότι το υφιστάμενο σύστημα παρέχει επαρκή εχέγγυα αντικειμενικότητας και αμεροληψίας.

Η Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας, λειτουργεί σε ένα σχεδόν πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον, γεγονός που έχει συμβάλει τα μέγιστα στην περαιτέρω επιτάχυνση των διαδικασιών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της, την αύξηση της παραγωγικότητας και την αποτελεσματικότητα του Γραφείου της, καθώς, επίσης, και στη λειτουργία της με μεγαλύτερη διαφάνεια, εντός πάντοτε του πλαισίου της Νομοθεσίας για προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Στα πλαίσια αυτά:

· Έχει εκσυγχρονιστεί και αναβαθμιστεί το Σύστημα Διαχείρισης Βάσης Δεδομένων που εδώ και αρκετά χρόνια διατηρεί στο Γραφείο της.

· Εφαρμόζεται σε πλήρη βάση το Σύστημα Αυτοματοποίησης Γραφείου (eoasis), μέσω του οποίου γίνεται διακίνηση και αρχειοθέτηση των εγγράφων που υποβάλλονται στην Επιτροπή.

· Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής από το 2016 γίνονται χωρίς τη διακίνηση εγγράφων και φακέλων με βάση το ηλεκτρονικό σύστημα “Η-Συνεργασία“.

· Έχει καθιερωθεί από το 2018 και εφαρμόζεται με απόλυτη επιτυχία σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων μέσω της διαδικτυακής κυβερνητικής διόδου ασφαλείας “Αριάδνη”, καθώς και της Ιστοσελίδας της Επιτροπής. Στο σύστημα έχουν εντός του 2020 αναπτυχθεί πρόσθετες λειτουργίες που αφορούν την με ηλεκτρονικό τρόπο αξιολόγηση των αιτήσεων σ’ ό,τι αφορά τα προσόντα και την πείρα των υποψηφίων.

· Έχει ολοκληρωθεί εντός του 2019 η ψηφιοποίηση όλων των φακέλων που τηρούνται στο Αρχείο της Επιτροπής.

· Η Επιτροπή συμμετέχει ενεργά στην εισαγωγή του έργου “Ζευς”, που αφορά το σχεδιασμό ανάπτυξης και Εφαρμογής Συστήματος Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων (ERP) για τη δημόσια υπηρεσία, περιλαμβανομένων και του ανθρώπινου δυναμικού.

· Στα πλαίσια του νέου περιβάλλοντος λειτουργίας του Γραφείου της Επιτροπής, έχει δημιουργηθεί και λειτουργεί Κέντρο Τηλεξυπηρέτησης. Προσωπικό του Γραφείου της Επιτροπής έχει τύχει σχετικής εκπαίδευσης, ενώ έχει εγκατασταθεί η αναγκαία τεχνολογική υποδομή.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί για μια ακόμη φορά ότι η επέκταση και ολοκλήρωση της εφαρμογής της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σ΄ όλο το φάσμα της δημόσιας υπηρεσίας είναι εκ των ων ουκ άνευ, προκειμένου να φτάσουμε στο επιθυμητό επίπεδο ηλεκτρονικής επικοινωνίας και διεκπεραίωσης όλων των εργασιών που αφορούν τις αρμοδιότητες της Επιτροπής.

2. Συνοπτική αναφορά στο έργο της Επιτροπής για το 2020

Όπως ήταν αναμενόμενο, η πανδημία του COVID-19 και τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό και τις εργασίες της Επιτροπής κατά το υπό ανασκόπηση έτος.

Παρά τα πιο πάνω, η Επιτροπή κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια συνέχισης των εργασιών της εφαρμόζοντας και τη νομική δυνατότητα που της δόθηκε μετά τις 27.3.2020 με τη δημοσίευση του Ν28(Ι)/2020 που τροποποίησε το άρθρο 21 των περί Γενικών Αρχών του Διοικητικού Δικαίου Νόμων, με βάση το οποίο τα Μέλη της Επιτροπής μπορούν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της Επιτροπής, κάτω από τις προϋποθέσεις του Νόμου, με τηλεδιασκέψεις. Στα πλαίσια αυτά έγιναν στις περιόδους της απαγόρευσης της διακίνησης 15 συνεδριάσεις της Επιτροπής χωρίς τη φυσική παρουσία όλων ή μερικών από τα Μέλη της Επιτροπής. Φυσικά, η διαδικασία αυτή δεν μπορούσε να εφαρμοστεί στις περιπτώσεις που ο Νόμος απαιτεί την παρουσία και άλλων παραγόντων στη συνεδρία (Προϊσταμένων Τμημάτων, υποψηφίων σε προφορικές εξετάσεις, δικηγόρων και μαρτύρων σε πειθαρχικές υποθέσεις), δεδομένου ότι η τροποποίηση του Νόμου κάλυψε μόνο την εξ αποστάσεως συμμετοχή των Μελών της Επιτροπής.

Συνοπτικά, κατά τη διάρκεια του 2020, η Επιτροπή:
- Συνήλθε σε 216 συνεδρίες και εξέτασε 2.162 θέματα. Το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών της Επιτροπής (ποσοστό 41% των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης) αφιερώθηκε σε διαδικασίες πλήρωσης θέσεων.



Γραφική Παράσταση 1
Αριθμός θεμάτων που εξετάστηκαν κατά τα έτη 2016–2020





- Προέβη στην πλήρωση 982 θέσεων. Από αυτές, οι 402 αφορούσαν διορισμούς και οι 580 προαγωγές. (Κατά το 2019 είχαν πληρωθεί 896 θέσεις, από τις οποίες 206 διορισμοί και 690 προαγωγές).


Γραφική Παράσταση 2
Διορισμοί-Προαγωγές κατά τα έτη 2016-2020




- Δέχτηκε 415 υποψηφίους σε προφορική εξέταση για την πλήρωση θέσεων Πρώτου Διορισμού και Πρώτου Διορισμού και Προαγωγής, έναντι 549 που δέχτηκε το 2019. Σημειώνεται ότι η Επιτροπή, κατ΄εφαρμογή σχετικής διάταξης της Νομοθεσίας, διόρισε 442 υποψηφίους σε μη επιστημονικές θέσεις χωρίς τη διεξαγωγή προφορικής εξέτασης.


Γραφική Παράσταση 3
Αριθμός υποψηφίων που η Ε.Δ.Υ. δέχτηκε σε προφορική εξέταση κατά τα έτη 2016-2020






- Προέβη στην προκήρυξη 315 θέσεων Πρώτου Διορισμού και Πρώτου Διορισμού και Προαγωγής, έναντι 876 που είχαν προκηρυχθεί το 2019.

- Επανεξέτασε 26 διαδικασίες πλήρωσης θέσεων, ύστερα από ακυρωτικές αποφάσεις του Ανωτάτου/Διοικητικού Δικαστηρίου. Στα πλαίσια των επανεξετάσεων, επιλέγηκαν 49 πρόσωπα, από τα οποία 37 ήταν άτομα που επαναπροάχθηκαν/ επαναδιορίστηκαν στη θέση που κατείχαν και η πλήρωση της οποίας είχε ακυρωθεί, ενώ 12 πρόσωπα επιλέγηκαν για πρώτη φορά για διορισμό ή προαγωγή στα πλαίσια της επανεξέτασης.

- Πήρε αποφάσεις για τον αναπληρωτικό διορισμό 75 υπαλλήλων, ύστερα από σχετικές συστάσεις των αρμοδίων αρχών. Πήρε, επίσης, αποφάσεις για την επικύρωση του διορισμού 113 υπαλλήλων, ενώ αποφάσισε την παράταση της περιόδου δοκιμασίας άλλων 11 υπαλλήλων και για τη μετάθεση 127 υπαλλήλων, ύστερα από αιτιολογημένες προτάσεις της αρμόδιας σε κάθε περίπτωση αρχής. Περαιτέρω, πήρε αποφάσεις για την αφυπηρέτηση, για διάφορους λόγους, 452 υπαλλήλων και έδωσε την άδειά της για παραίτηση 16 υπαλλήλων.

- Αποφάσισε την απόσπαση 496 ατόμων, από τους οποίους οι 126 στον Οργανισμό Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥΠΥ), 352 υπαλλήλων σε άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες ή/και διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς και 18 ατόμων από τη δημόσια υπηρεσία σε ημικρατικούς οργανισμούς ή αντίστροφα ή από ένα ημικρατικό οργανισμό σε άλλο.

- Έθεσε πέντε υπαλλήλους σε διαθεσιμότητα, στα πλαίσια πειθαρχικής/ποινικής έρευνας ή/και δίωξης.

- Επέβαλε τις πιο κάτω πειθαρχικές ποινές στα πλαίσια εκδίκασης πειθαρχικών υποθέσεων ή ύστερα από πειθαρχική διαδικασία που ακολούθησε την ποινική καταδίκη των υπαλλήλων:

· Ποινή της αναγκαστικής αφυπηρέτησης: Σ’ ένα υπάλληλο
· Ποινή του υποβιβασμού στην μισθοδοτική κλίμακα: Σ’ ένα υπάλληλο
· Χρηματική ποινή: Σε πέντε υπαλλήλους
· Ποινή της Αυστηρής Επίπληξης: Σε τέσσερις υπαλλήλους

Στον Πίνακα 1 που ακολουθεί φαίνονται οι πειθαρχικές ποινές που η Επιτροπή επέβαλε την τελευταία πενταετία.

Πίνακας 1

Ποινές που επιβλήθηκαν από την Επιτροπή την πενταετία 2016-2020

2016
2017
2018
2019
2020
ΣΥΝΟΛΟ
Απόλυση
1
1
---
---
---
2
Αναγκαστική
Αφυπηρέτηση
2
4
5
1
1
13
Υποβιβασμός σε κατώτερη θέση
1
---
---
1
---
2
Υποβάθμιση σε κλίμακα
1
1
1
---
1
4
Χρηματική Ποινή
3
---
---
2
5
10
Αυστηρή Επίπληξη
2
3
---
2
4
11
ΣΥΝΟΛΟ
10
9
6
6
11
42

3. Το προφίλ των στελεχών της δημόσιας υπηρεσίας

Σημαντικό ποσοστό των υπαλλήλων που υπηρετούν στο δημόσιο είναι κάτοχοι Πανεπιστημιακών ή/και Μεταπτυχιακών προσόντων. Συγκεκριμένα, ενώ οι θέσεις για τις οποίες το Πανεπιστημιακό προσόν είναι προαπαιτούμενο αποτελούσαν μόνο το 30% του συνόλου των θέσεων της δημόσιας υπηρεσίας, ποσοστό 64,1% των δημοσίων υπαλλήλων είναι κάτοχοι Πανεπιστημιακών ή/και Μεταπτυχιακών προσόντων.

Πίνακας 2
Επίπεδο εκπαίδευσης υπηρετούντων δημοσίων υπαλλήλων

ΕΠΙΠΕΔΟ
ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ

Μεταπτυχιακή
Πανεπιστημιακή
Τριτοβάθμια
Μέση
Άλλη
3.778
3.894
693
3.329
271
31,58%
32,54%
5,80%
27,82%
2,26%
ΣΥΝΟΛΟ
11.965
100,00%


Όσον αφορά την κατανομή των θέσεων μεταξύ ανδρών και γυναικών στη δημόσια υπηρεσία, το ποσοστό των γυναικών παρουσιάζεται σημαντικά αυξημένο στις θέσεις εισδοχής ( 66,97% στις μη επιστημονικές θέσεις και 64,99% στις επιστημονικές θέσεις). Οι γυναίκες εξακολουθούν να παρουσιάζονται με ελαφρά αυξημένο ποσοστό έναντι των ανδρών στις μεσοδιευθυντικές και τις διευθυντικές θέσεις. Το ελαφρά αυξημένο ποσοστό γυναικών σε διευθυντικές θέσεις οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην αναβάθμιση των μισθολογικών κλιμάκων των θέσεων της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας της Δημοκρατίας, οι οποίες κατέχονται σε μεγάλο ποσοστό από γυναίκες.

Πίνακας 3
Κατανομή θέσεων υπηρετούντων υπαλλήλων κατά φύλο

Μισθοδοτική
Κλίμακα
ΑΝΔΡΕΣ
ΓΥΝΑΙΚΕΣ
ΣΥΝΟΛΟ
Αριθμός
Ποσοστό
Αριθμός
Ποσοστό
A1 μέχρι Α7-Α8+21.190
33.03%
2.41366.97%
3.603
Α8-Α10-Α11 μέχρι Α13
2.749
35.01%
5.102
64.99%
7.851
Α13-Α15,
Α14+2 μέχρι Α15+2
146
48.03%
158
51.97%
304
Α15-Α16 μέχρι 96.665 Π.Μ.
97
46.86%
110
53.14%
207
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ4.182
34.95%
7.783
65.05%
11.965

4. Προκλήσεις και Προοπτικές

Η πανδημία του Covid 19 που έπληξε και την πατρίδα μας έχει αναδείξει μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει το κράτος μας, την ανάγκη για επίσπευση της εισαγωγής και εφαρμογής της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε όλο το φάσμα της κρατικής μηχανής. Το 2020 ήταν η χρονιά κατά την οποία αποδείχθηκε περίτρανα ότι όσες υπηρεσίες είχαν προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση μπόρεσαν να λειτουργήσουν με ικανοποιητική επάρκεια στις πρωτόγνωρες συνθήκες τις οποίες βιώσαμε.

Η εμπειρία από τα δεδομένα που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα των συνθηκών που επέβαλε η πανδημία, δίνει όμως και ένα αισιόδοξο μήνυμα. Η πολιτική βούληση για να προχωρήσουμε με γοργά βήματα στον τομέα αυτό επιβεβαιώθηκε έμπρακτα από το γεγονός ότι ιδρύθηκε και λειτουργεί Υφυπουργείο, με κεντρική αρμοδιότητα την προώθηση της ψηφιακής πολιτικής. Επιβεβαιώθηκε επίσης ότι υπάρχει στη δημόσια υπηρεσία το ανθρώπινο δυναμικό, που με σωστή καθοδήγηση και οργάνωση μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου αυτού.

Στο Γραφείο της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας μπορέσαμε, όπως αποδεικνύεται και από τα στοιχεία που παρατίθενται στην Έκθεση, να λειτουργήσουμε με ελάχιστα προβλήματα και να είμαστε παραγωγικοί και κατά το 2020, ακριβώς γιατί, χάρις στη συντονισμένη προσπάθεια της Επιτροπής και του προσωπικού του Γραφείου της Επιτροπής, πετύχαμε τη μετάβασή μας σε ένα ψηφιακό περιβάλλον εργασίας. Τα αποτελέσματα της προσπάθειάς μας αυτής αναλύονται στις αντίστοιχες παραγράφους της Έκθεσης. Ωστόσο, διαπίστωση μας είναι ότι για να υπάρξει σε ικανοποιητικό επίπεδο πλήρης μετάβαση σε καθεστώς ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, θα πρέπει όλες οι υπηρεσίες του κράτους να κάνουν σημαντικά βήματα προς τη μετάβαση στο νέο αυτό περιβάλλον εργασίας. Χαρακτηριστικά, μπορεί να αναφερθεί ότι, ενώ όλη η εργασία που αφορά τις διαδικασίες πλήρωσης θέσεων στη δημόσια υπηρεσία γίνονται στο Γραφείο της Επιτροπής με ψηφιακό τρόπο, δυστυχώς, όταν το προϊόν της εργασίας αυτής θα πρέπει να διαβιβαστεί σε άλλες υπηρεσίες για τους σκοπούς διαδικασιών που ακολουθούν (όπως, π.χ., στην περίπτωση καταχώρησης προσφυγών στο Δικαστήριο), είμαστε υποχρεωμένοι να αναπαραγάγουμε σε έντυπη μορφή όλα όσα έχουν γίνει ψηφιακά. Αυτό είναι ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος που ασφαλώς αποκτά πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις όταν αφορά εξυπηρέτηση του κοινού και αναδεικνύει την προσπάθεια που πρέπει όλοι να καταβάλουμε προκειμένου να πετύχουμε τον συγκεκριμένο στόχο.

Στην προηγούμενη Ετήσια Έκθεσή μας είχαμε χαιρετήσει την κατάθεση σειράς μεταρρυθμιστικών νομοσχεδίων στη Βουλή, που στοχεύουν κυρίως στην εισαγωγή σύγχρονων εργαλείων και την ενίσχυση της διαδικασίας πλήρωσης θέσεων, ειδικότερα στις ανώτερες και ανώτατες θέσεις του δημοσίου, καθώς και στην εισαγωγή ενός νέου συστήματος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Δυστυχώς, παρόλο που έγινε κατά τη διάρκεια του 2020 αρκετή συζήτηση των μεταρρυθμιστικών αυτών νομοσχεδίων από τη Βουλή, η ψήφισή τους δεν κατέστη δυνατή μέχρι το τέλος του 2020. Ως αποτέλεσμα, εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε τις αδυναμίες και προβλήματα που αφορούν κυρίως την πλήρωση Θέσεων Προαγωγής αλλά και Μεσοδιευθυντικών και Διευθυντικών Θέσεων και να γινόμαστε μάρτυρες, με βάση τα τελευταία συγκεντρωτικά στοιχεία που αφορούν τις Υπηρεσιακές Εκθέσεις, της επανάληψης ενός θλιβερά ισοπεδωτικού ποσοστού αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, που έφτασε το 97% αυτών που αξιολογήθηκαν ως εξαίρετοι σε όλα τα στοιχεία αξιολόγησης.

Εξακολουθούμε να θεωρούμε ότι η ψήφιση των ρυθμίσεων που εκκρεμούν στη Βουλή αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. Θα πρέπει όλοι να εγκύψουμε στο θέμα με την προσοχή που επιβάλλει η αναγκαιότητα για μεταρρύθμιση της δημόσιας υπηρεσίας, κατά τρόπο που να παρέχονται στην Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας σύγχρονα και αναγκαία εργαλεία, προκειμένου η δημόσια υπηρεσία να καταστεί πιο αποτελεσματική και ανταποκριτική στις ανάγκες του κοινού, των επιχειρήσεων, της οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα.



Κατεβάστε το αρχείο τύπου AcrobatΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ 2020.pdf


Back To Top